De renners beginnen vandaag vanuit Changé, en om het maar eens anders te doen gaat het bijna direct vanuit het vertrek omhoog met een heel kort hellinkje. Het is niet dat hier grote verschillen op worden gemaakt, maar voor de punchers is het misschien toch een psychologisch voordeeltje ten op zichte van de diesels die deze tijdrit ook rijden.
Vervolgens blijft het parcours golvend en glooiend tussen – afwisselend- open en bebost terrein. Dit gedeelte van het parcours is erg vergelijkbaar met die eerste tijdrit van twee jaar geleden waar Julian Alaphilippe vriend en vijand verraste.
Tussen de eerste en het tweede tijdsopmeting blijft het grotendeels vlak. Er is wat minder bedekking langs de kant wat betekent dat de wind vrij spel heeft. Ook al is het niet veel, de wind komt in dit deel schuin van achter. Ook dit zou wel eens in het voordeel van de lichtgewichten uit kunnen spelen.
Waar het eerste deel van het parcours vooral uit lange rechte stukken die konden worden weggemaald, bestond. Wordt het werk rond tweede tussenpunt wat technischer. In het dorpje Bonchamp-les-laval, staan er een paar haakse bochten op het menu en vergeet natuurlijk de rotondes niet. Als de renners dit dorpje weer verlaten kunnen ze koers zetten, met wind op kop, richting finishplaats Laval.
Op zo’n 3 kilometer van de finish gaat het dan nog één keertje stijl omhoog in Laval. Waarna het tot slot niet uitbollen is naar de finish. Ook de laatste kilometer blijft het nog heel gemeen ietsjes omhoog lopen.
Usual Suspects:
Alaphilippe, Van Aert, Küng, Pogacar, Roglic, Thomas
Let ook op:
Asgreen, Carapaz, Cattaneo, Kelderman, Kragh Andersen, Latour, McNulty